2009年9月6日星期日

2009年8月北海道親親大自然之旅 - 感受五級大地震!!!


DAY 1
PART 3 (札幌市中央區...白石區...)



上一回講到響牛角食完午餐,就開始下午嘅行程.....



大家睇上一篇嘅預告同今篇嘅標題,係咪以為我地今次經歷左響香港從來唔會經歷嘅地震呢? 嘻嘻.....真係大吉利是,當然唔係啦,係就係地震,不過係人為嘅,睇落去就明嫁喇........



當初plan行程嘅時候,曾經諗過響札幌呢半日不如去小樽逛逛,但因為想傍晚行下大通公園嘅夏祭,唔想響小樽行得咁趕,同埋小樽真係已經去過好多次,去得太密就無晒D新鮮感,無謂破壞佢響我心目中嘅地位啦,都係俾D空間大家好D嘅.....所以就忍痛決定今個trip唔去小樽喇.......咁唔去小樽,呢半日留響札幌做咩好呢? 雖然我好鍾意shopping,但係都唔想將成日嘅時間擺晒落喪拚 (係咪好抵讚呢???).....事實上除左shopping札幌市都仲有好多地方未去嘅......


早前睇雜誌介紹札幌有個市民防災中心
(http://www.city.sapporo.jp/shobo/tenji),有得玩地震體驗,好似幾得意咁,趁呢個下午嘅時間一於去玩下啦~~




呢個防災中心響札幌嘅白石區,先要由札幌站搭地鐵南北線去大通站,然後再轉東西線,車費240yen~


於南鄉七丁目站落車,只係十幾分鐘嘅車程咋~


出左站行大約五分鐘就到喇~


呢個中心因為係公共教育機構,入場完全免費......


一入去首先見到一大架消防車響度陳列~



長長嘅雲梯好矚目~~


響reception攞定張防災博士挑戰卡,用黎玩各種模擬嘅演習嫁~~





第一個展館係睇3D電影,介紹中心嘅各種防災活動同設備.....
(官方網頁圖片)



我地急不及待先走去地震體驗室,入到去剛剛有一家人響度聽緊個職員講解.....呢個地震體驗室係一個模擬嘅客廳,最多可以四個人入去玩,我地睇住佢地點做,乘機記住晒D步驟......


入到去大家要坐響度當無野咁傾計,跟住個地板會搖動,參加者就要即刻搵個cushion遮住個頭,然後儘快走入枱底,等震動停左就要起身將廚房所有煤氣爐D電掣熄晒,臨離開前仲要將度門打開同搵張凳頂住佢......做晒所有步驟就順利過關嫁喇....上一家人漏左最後一個步驟,有個電視屏顯示你有無做晒所有步驟嫁~~


睇完人地玩跟住就到我地喇.....好緊張呀.....



一入到去我地就照樣坐低扮傾計,間屋好快就開始震動喇,初初係好輕微嘅震動,我地拿拿聲將個cushion放響個頭上面,然後就想躲入枱底......嘩!!! 都未躲得切個地板就突然搖得好犀利,成個人都無辦法企得穩,好恐怖呀!!!!!.......我仲差D扭親隻腳呀......



D震動愈來愈勁,老爺即刻拉我入枱底,嗰時個感覺真係好奇妙,明知係模擬,但係嗰種搖動真係好厲害,成間屋好似搖搖欲墜咁......走左入枱底後唔知點解我地就忍唔住一路笑唔停,或者係因為當時實在太狼狽,一隻手要將個cushion摭住個頭,一隻手又要撐住個地下,因為實在搖動得好緊要,我仲要驚走光想將隻手按住件T shirt領口,當時都有D人響出面望住我地.......過左一陣D震動開始減弱,之後我地就起返身熄晒所有電源,同開埋度門就玩完喇~~~


好開心呀,我地成功完成晒所有步驟呀!!!!



呢個地震係模擬當年兵庫縣南部地震嘅五級強度嫁,就咁睇好似唔係好耐,但係當你身處其中,嗰兩分鐘就真係好長嫁,好似搖極都唔停咁呀,絕對係好特別好難忘嘅一次體驗!!!



玩完地震,我地就繼續挑戰下一個項目,模擬響火災現場逃生!! 職員首先同我地講解一下,雖然唔識日文,佢地預備定一張英文嘅list俾外國遊客,張list主要係list左遇上火災要注意D咩野,其實響火警發生嘅時候,好多死傷者都係因為吸入過多嘅煙霧而窒息焗死,所以個人一定要將重心降低屈膝咁行,同埋搵條濕毛巾掩住口鼻......


我地就係要響呢兩層舊樓入面搵返條路出黎.....其實當時我地都仲係十下十下未係好知要點樣做,嗰兩個職員就已經推左我地上二樓......


一推開度門入到去......Oh NO!!!! 完全係漆黑一片,咩都睇唔到,仲有好多上升嘅煙霧,好驚呀!!!!! 我地無濕毛巾只有搵隻手掩住口鼻啦,間房真係好黑,伸手不見五指,好似盲左咁,只能夠用一隻手摸住牆向前行,另一隻手緊緊拖住對方,因為好驚行行下兩人會失散......



摸左一陣終於搵到一度門,推開佢又係另一間房,又繼續好徬徨咁搵出路......如是者我地就係咁樣逐間房摸黑走入去,有時有D門係開唔倒,有時D門後面見到火光熊熊,D煙霧不斷響你頭上飄升,唔係講笑,嗰時個感覺真係好驚好無助,好似搵極都出唔返去咁,響黑暗入面搵唔到出路真係好令人不安.......



搵左一段時間,對眼開始習慣黑暗,有D門隙都有透小小火光,我地一路躬身行,終於搵到條樓梯落地下,而最離奇嘅係響咁狼狽嘅情況下,每逃離一間房我地都記得將打開嘅門關好.......最後我地當然係成功逃生啦,出到去重見天日......我諗我地真係響入面攪左好耐先出到黎,因為好多人對住我地拍手!!! 出到黎兩個人都成身濕晒,因為響入面個感覺真係幾驚恐......




跟住我地又去玩救火喇.......
(官方網頁圖片)


今次呢個模擬體驗係教你點樣使用滅火筒,職員會詳細教你拎起滅火筒嘅正確姿勢,然後打開保險鎖,用手握住條喉管等等嘅程序.......實習開始時銀幕模擬家居廚房會著火,我地就跟住個程序將滅火劑噴向目標,限時十五分鐘......


聽講解嘅時候好易明,但當真正玩時就有D手忙腳亂,我差D唔記得打開個保險扣,不過最終都順利完成,真係幾好玩嫁,我而家學識點樣用個滅火筒,遇有火警(touch wood!!!)都唔駛驚啦~~~~



玩完三個模擬演習,我地就周圍參觀下,其實中心入面仲有一個模擬報警演習,不過係日文所以無玩~~


參加者如果玩晒四個項目同答中晒D問題,就可以成為防災博士,有張證書添嫁~


其他嘅項目仲有可以學心肺復甦法~


又可以駕駛模型直昇機去搜尋災難生還者......



展館仲展出好各種應付災害嘅求生用具~


一般消防員嘅防火制服


呢種係耐熱嘅.....


仲有放射線防護服.....


化學防護服都有~


防災中心隔離就係真嘅消防局,隔住玻璃可以睇到D消防車同消防員~



大堂陳列嘅消防車,可以走上去參觀同影相~~


走上去駕駛席坐下先......




仲有展示前一日札幌市嘅火災數目~~


當然唔小得紀念蓋章啦~~



如果鍾意仲可以響度玩填色進行親子活動.......


好多小朋友嘅作品


參觀完梗係買返些少紀念品啦......我睇中呢個Hello Kitty電話繩.......


原來買紀念品要去辦事處買,個接待員好好人,即刻call第二個職員黎替佢個位,然後親自帶我地過隔離搭埋電梯,然後又有另一個職員出黎招呼我地坐.......勞師動眾咁,其實我地只係想買條500yen嘅電話繩咋~~


辦事處都陳列左其他唔同嘅救災用品



之後我地就離開喇......呢個防災中心真係好好玩,好適合帶D小朋友去體驗,我最難忘當然係感受五級地震同響黑暗中搵出路啦.......玩完不禁有感而發,同樣都係處於地震帶,日本人嘅防災意識真係好強,政府免費提供模擬場景,等人可以由體驗中學識點樣自救,呢D咁正面嘅教育設施,我地中國政府幾時先會有呢???......



離開防災中心,我地就搭返地鐵去大通站,準備去行下一年一度嘅夏祭.......




預告︰唔係掛,咁樣就叫夏祭?!


 


沒有留言:

發佈留言