2010年4月4日星期日

2010年2月日本中部北陸9日 - 從太空落下凡間嘅小盒子

2月19日 - DAY 1 (PART 4)


 
 

食完個豐富午餐,離開近江町市場已經將近一點,出到外面真係要叫救命,落緊大雨!! 唯有走番入市場睇下有無雨摭賣啦,點知搵左兩條街都無,無計,於是就冒雨走去出面搵巴士搭喇.......



金沢最著名嘅觀光點係素有日本三大名園之一嘅兼六園,特色所在係佢嘅銀白雪景,一場黎到點都要去逛下啦.......我地會響金沢stay頭尾兩日,之前plan行程時已經打算如果第一日有雪就即刻去左兼六園先,出發前響香港已經check定天氣預報話黎緊幾日金沢呢度只有今日會有雪,點知而家無雪不特止仲落埋雨

,真係唔得佢死,落住雨點遊園喎,於是我地就決定先去兼六園附近嘅21世紀美術館欣賞下現代藝術先啦~~


出到外面咁啱見到金沢隨心巴士站,check下條路線咁啱又係去美術館嫁,於是拿拿林上車.......


呢種巴士唔駛上車攞整理券,因為每程都係100~~


巴士行左十三分鐘就到市役所.21世紀美術館站喇........一落車發覺好多白色點點野響天上面落落黎,開心到跳起,以為係落雪,不過其實係雨雪咋,但都好過只係落雨啦.........


落左車發覺周圍都做緊維修,搵左一陣先搵到個金沢21世紀美術館~~


呢個美術館據講係金沢市內近年嘅著名景點,單係美術館本身嘅外形,已經係一件大型美術品,曾經得到威尼斯建築商業展「金獅最傑出方案獎」嫁

.......呢個獎係乜東東我就唔清楚,不過我地呢D只係識附庸風雅嘅俗人,D旅遊書話係好野咪走去欣賞下囉.......


下面張相係extract from 美術館小冊子,係成個美術館嘅外形..........有一本旅遊書係咁樣形容︰「.....一整幢直徑約113米的白色圓形建築,座落在草地上,就像是一個從外太空掉下來的小盒子一樣,令人想要走近拆開來看一下。」.......大家有無想去「拆開看一下」嘅衝動呢??


呢個美術館話就話係免費入場,其實免費嘅地方只係限於戶外場地,室內大部份展館都要收費,定期展收350,今期嘅定期展叫Shift.........


另外仲有特別展,如果睇埋就要1000,1000!! 老爺即刻斜眼睥住我

.......咁我話一場黎到當然順手睇埋啦,不過條友就唔多願,俾錢時對住職員姐姐個笑容好牽強下
.......無計,佢個人一向無咩藝術細胞,我唔會怪佢........


D展覽區就係分布晒響個圓形建築物入面,對於我呢種毫無方向感嘅人,行行下都唔知行左去邊,唯有靠老爺認路.......條友都唔知係唔係,好快已經話行晒,但我到而家都仲半信半疑,因為我明明記得唔知邊本書講過話有奈良美智嘅作品,但行完都見唔倒,所以我絕對有理由相信條友仔係為左快D逃離現場,就趁我認唔到路呃我話行晒,其實就skip左好多地方囉...........


館內最人氣嘅作品就係下面呢個游泳池......但點知差唔多去到隔住玻璃望過去只見水靜河飛,只係得個職員阿姐企左響度守住,原來話出面落緊雨唔俾人入去.......


唔係掛......唔俾入?! 頂!!

我地山長水遠走到黎無得入去近距離睇下?? 有無攪錯?! 落緊雨又有咩關係呀? 呢件野落雨唔見得人咩? 出到去俾雨 "dub" 嗰個係我地,我地都唔mind唔知又關你咩事呢??? 但日本人就係咁,規矩一籮籮,又唔識轉彎,同佢理論都嘥gas,唯有逛住第二度先啦~~



呢個美術館入面大部份展品都唔俾影相,只係得幾件permanent exhibits 可以任影,不過就算俾你影你都唔知影咩好,好似我地今次去到做緊嘅呢期特別展 Olafur Eliasson "Your chance encounter",D作品全部都係利用光呀、影呀、顏色呀、霧呀、風呀呢D元素去構成,等觀眾用視覺、感覺去感受身邊嘅環境,好似其中有一個作品係一個好大嘅空間,入面只係充滿住五顏六色嘅煙霧迷漫,乜都無

,俾你影相你都唔知有咩好影,或者影黎做咩啦.......


(以下三張相片都係from Olafur Eliasson個官方網頁)


就係呢個喇,入到去個空間煙霧迷漫,天花板set左唔同顏色嘅光管......我地行左一個圈走返出去,都唔係好知做乜~~



個圓筒裝置不斷360度轉,入面D燈光就跟住轉.......????


呢個係一個作品,一個唔留意仲以為只係牆上面嘅裝飾

.........




下面呢個叫 "Blue Planet Sky" 係一個美國Artist James Turrell嘅作品,所表達嘅比較易明.......只係一間房,入面咩都無,天井就開左個大窗口,意思係將個天空切成一件作品,等你望上去唔同時間可以欣賞到唔同嘅風景,體驗到空間轉移嘅靜寂同光線嘅流動~~


呢個都算係作品,叫「雜草」

......咁都得?? 老爺當時笑得好大聲.....真失禮
........
(官方網頁圖片)


呢一排凳,講真,都唔知究竟係一件藝術品,定係俾人坐呢??


唔理咁多,行到攰一攰,坐下先......個兔仔耳朵都幾得意~~


自問後生讀書時都叫做讀過下D近代美術,但下面呢幾舊方塊,實在太令人費解

.........或者我當年讀嘅係十九、二十世紀,呢D係二十一世紀,中間爭左成個世紀喎,當然跟唔上啦..........


呢D凳至少有D美感~~


呢架車仔可以俾人坐上去駕駛.......如果話係俾人消遣我可以理解,但話係藝術品,sorry,我地呢D凡夫俗子真係好難明......不過講明係現代藝術,實在唔應該再用有無美感去衡量,正如而家香港D歌星,有幾個真係唱歌唔走音呢~~


逛完晒個美術館,老爺已經悶到嘔電,對眼反到上天.........行返出去發現D雨已經停左,個泳池開放返喇,於是可以走去欣賞下.........


呢個游泳池係一個叫 Leandro Erlich 嘅阿根廷藝術家所創作,所要表達嘅係人與人之間嘅互動.......咁即係咩意思呢? 我諗大概就係指企響泳池邊同泳池入面嘅人都可以望見對方,唔同嘅時間、唔同嘅角度、唔同人相互之間嘅一刻相逢,造就嗰一剎那嘅獨特感覺.........


 
 


老爺呢D咁實際嘅人當然唔會嘥時間同你去思考呢件野想帶出D咩訊息啦,以下係佢嘅comment︰有咩咁特別?! 只不過係整左塊玻璃係間房嘅上面,然後加D水造成錯覺啫,仲要個扶手嘅接駁位都做得唔夠精細..........(@$#@$!!)



影左幾張相條友就催話要閃,我話想一個響上面一個響下面影對方佢都唔肯,因為由上面行落去泳池底都幾遠,佢話做咩要咁嘥時間,影出黎D效果又唔會係清楚

........我當堂O嘴,但對住呢D完全無幻想力嘅悶蛋,你實在好難要求佢去接受一D九唔搭八嘅異想世界,而我地呢D小女人當然只能夠逆來順受,不過大家可以想像,同呢D藝術細胞zero嘅人一齊,有時真係只能夠嘆一句造物弄人,緣份嘅野真係半點不由人..........




其實成座美術館都係以透明大玻璃圍繞,四面都有出入口,得閒就可以走入去免費嘅展區坐下,感受一下空間嘅藝術........



響室外有呢D類似凳嘅裝置藝術,好似個公園咁俾你坐響度晒下陽光........


呢D喇叭物體係傳聲小耳朵,據講對住佢講野,D聲就會由唔知邊隻耳朵走返出黎......


我試左啦,都唔得嘅.......


響室外玩左一陣,老爺就猛咁響度催要走人,因為個天色開始好番D,可以拿拿聲趕去兼六園喎~~



逛完呢個美術館,體驗左21世紀嘅藝術,個人都無咁俗氣........至於你話用1000值唔值呢個問題當然好見仁見智,不過我覺得如果你係一個肯對新鮮事物抱持輕鬆開放態度嘅人,一場黎到,何不花小小錢,親身去感受一下何謂無障礙溝通模式嘅現代藝術,話唔定你會從中搵到點點嘅趣味.......就算你覺得真係毫無樂趣可言,至少都可以好似我家嗰件蛋散一樣,理直氣壯咁以過來人嘅口吻同人講︰去過啦,都無野睇嘅,悶到七彩,嘥晒D錢...........


(待續 

)


 


10 則留言:

  1. 睇怕比我去到都係蛋散既一員,睇你既遊記精彩過睇小說啦
    [版主回覆04/10/2010 10:49:00]原來你無去呢個美術館,咁下次搵個機會去做一下蛋散

    回覆刪除
  2. 我個日係金沢又係落雨, 出面d展品, 同泳池, 通通都無得影..你最後 都影到算好啦! 仲有入面d玩燈既展品, 我有好多都睇唔明佢想表達d咩.. 係有一間房比較特別, 入去到, 大家都變晒黑白色.. 望咩都只有黑白!
    [版主回覆04/10/2010 10:56:00]雖然都只係一個泳池,但山長水遠走到去無得睇下好唔扺啫,本來平時我會安慰人話俾個借口下次去多次,但呢個咁深層次嘅景點,又真係好難叫人花錢去多次

    回覆刪除
  3. 雜草... 笑死我啦!
    我plan行程時原本都有諗過去呢個美術館架, 但最後我就係怕咗我家嗰個毫無幻想嘅大少好似妳嗰個噤, 所以放棄咗
    [版主回覆04/10/2010 11:01:00]你無去都好嘅,D男人基本上都無咩耐性,我成日覺得,對於一D九唔搭八嘅野,我地女性係會多D包容 (其實係因為俾左錢怕蝕底就真 )

    回覆刪除
  4. 逛完呢個美術館,體驗左21世紀嘅藝術,個人都無咁俗氣
      唔 ... 真的俗不了,俗的真不了
    雜草 照我睇,應該係21世紀騙財藝術
    [版主回覆04/10/2010 11:06:00]你嘅真的俗不了好攪笑~ 算啦,從來藝術品同商機都分唔開,睇而家D藝術品拍賣嘅天文數字就知~

    回覆刪除
  5. piggybread :           一場黎到 , 1000Yen就無謂慳啦 ,    呢個美術館 , 電視都好似介紹過 , 唔錯 ~  
    Bye Bye !
    [版主回覆04/10/2010 11:10:00]係呀,呢句一場黎到係我響外地次次亂花錢嘅有力excuse

    回覆刪除
  6. 你講得好好笑, 我都係藝術細胞zero嘅人 . 如果第時有機會去金澤, 我都會聽你講去睇下, 不過應該都會係一件蛋散
    [版主回覆04/10/2010 11:12:00]Hehe, 人生難得做下蛋散.......不過其實去見識下日本對現代藝術嘅包容同積極性都唔錯嫁~

    回覆刪除
  7. 老實講我都係無咩藝術細胞的人.....不過都會去行下,玩下!!!
    [版主回覆04/10/2010 11:15:00]係呀,一場去到,咪去見識下日本對現代藝術嘅包容囉,唔係話踩本土政府,淨睇西九單野就知佢地幾無heart啦~

    回覆刪除
  8. 真係撘唔到嘴喎
    [版主回覆04/10/2010 11:16:00](Empty)

    回覆刪除
  9. 我鍾意呢一小裸雜草, 佢雜得黎好有藝術感
    個個去親都會影呢d泳池相, 做乜bear bear得一張拱少架
    你唔係話乜鬼都影一餐咩
     
    [版主回覆04/10/2010 11:19:00]嘩回歸左嗱!! 好玩嗎
    你D鑑賞力果然夠特別.....唔係唔想同佢拍造型照,而係真係乜鬼都無野影嘛

    回覆刪除
  10. 電占 豆豆 幸の旅日 World ^^2010年4月10日 下午7:28

    其實呢到有好多結合建築藝術,真係唔易明
    不過見識都唔錯呀!我地上次去都唔明,咪去睇下,唔明=高深?
    bread bread 我又要講你影相d角度越嚟越靚,好高深呀
    [版主回覆04/18/2010 22:33:00]你本來讚我話影相D角度靚攪到我心花怒放,但跟手又話高深......占占,咁即係玩我啫

    回覆刪除